Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4296
Title: | Retos y sentidos de la formación integral. una mirada desde el contexto socioeducativo y cultural |
Authors: | Navarro González, Eleein Paola |
Advisor: | Ospina Osorio, Didier Andrés |
Keywords: | Formación Integralidad Proyecto Educativo Sociedad |
Keywords: | Training Comprehensiveness Educational project Society |
Publisher: | Universidad Católica de Manizales |
Abstract(esp): | El propósito de esta investigación es resignificar el sentido que tiene formar a los estudiantes del Instituto La Milagrosa de Santa Marta a partir de los retos y desafíos que la sociedad y la cultura presentan al Proyecto Educativo. La reflexión en torno al sentido de la formación en los sistemas educativos surge de la necesidad de comprender la realidad y posibilitar desde esa comprensión, nuevos sentidos que fortalezcan la práctica educativa, permitiéndole a los estudiantes un desarrollo humano integral que los haga sujetos capaces de comprender el mundo y sus desafíos y de darle respuesta a los mismos. |
Abstract(eng): | The purpose of this research is to redefine the meaning of training students of the La Milagrosa Institute of Santa Marta based on the challenges that society and culture present to the Educational Project. The reflection on the meaning of training in educational systems arises from the need to understand reality and enable, from that understanding, new meanings that strengthen educational practice, allowing students comprehensive human development that makes them subjects capable of understanding. the world and its challenges and to respond to them. |
URI: | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4296 |
Appears in Collections: | Maestría en Educación |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
NavarroGonzálezEleeinPaola_2023_ME.TG.pdf..pdf | Texto Completo | 2.9 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License