Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4307
Title: | Fortalecimiento de los procesos de enseñanza del área de tecnología e informática, mediante la metodología aula invertida |
Authors: | Archila Garavito, Carlos Julián |
Advisor: | Zuluaga Giraldo, Jorge Iván |
Keywords: | Aula invertida TIC Tecnología Práctica Docente. |
Keywords: | Flipped classroom TIC Technology Teaching practice. |
Publisher: | Universidad Católica de Manizales |
Abstract(esp): | Esta investigación se centra en fortalecer los procesos de enseñanza en Tecnología e Informática mediante la metodología de Aula Invertida, dirigida al quinto grado del Colegio Nuestra Señora de Fátima en Onzaga, Santander. En la era contemporánea, la educación se enfrenta a un desafío fundamental: la integración efectiva de la tecnología en los procesos de enseñanza. En este contexto, surge la pregunta de investigación que guiará nuestro estudio: ¿Cómo podemos fortalecer los procesos de enseñanza en el área de Tecnología e Informática, específicamente en el quinto grado de primaria del Colegio Nuestra Señora de Fátima en Onzaga, Santander. |
Abstract(eng): | This research focuses on strengthening the teaching processes in Technology and Computer Science through the Flipped Classroom methodology, aimed at the fifth grade of the Nuestra Señora de Fátima School in Onzaga, Santander. In the contemporary era, education faces a fundamental challenge: the effective integration of technology into teaching processes. In this context, the research question that will guide our study arises: How can we strengthen the teaching processes in the area of Technology and Computer Science, specifically in the fifth grade of primary school at the Nuestra Señora de Fátima School in Onzaga, Santander. |
URI: | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4307 |
Appears in Collections: | Licenciatura en Tecnología e informática |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ArchilaGaravitoCarlosJulian_2023_LTI.TG.pdf | Texto Completo | 3.14 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License