Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3624
Title: La Papiroflexia como recurso Lúdico en la enseñanza de los cuerpos sólidos con estudiantes de grado Séptimo del Liceo Ecopedagógico Ingrumá
Authors: Jaramillo Gutiérrez, Cristian Camilo
Advisor: Carmona Ramírez, Luis Hernando
Keywords: Papiroflexia
Lúdica
Aprendizaje
Keywords: Origami
Playful
Learning
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): Actualmente existen diversas dificultades para que los estudiantes desarrollen aprendizajes significativos en el contexto de las matemáticas y para adquirir las competencias básicas que permitan mejorar los niveles de desempeño, según el grado que cursan. Desde esta perspectiva, la educación matemática se concibe como herramienta fundamental para elevar el nivel intelectual de los individuos; por tal razón, esta investigación busca establecer algunos criterios que contribuyan al fortalecimiento de la enseñanza de la geometría
Abstract(eng): Currently there are various difficulties for students to develop meaningful learning in the context of mathematics and to acquire the basic skills that allow improving performance levels, depending on the grade they are studying. From this perspective, mathematics education is conceived as a fundamental tool to raise the intellectual level of individuals; For this reason, this research seeks to establish some criteria that contribute to strengthening the teaching of geometry
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3624
Appears in Collections:Licenciatura en Matemáticas y Física

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cristian_Camilo_Jaramillo_Gutiérrez_2021.pdfTexto Completo2.27 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons