Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3627
Title: Estudio comparativo en la enseñanza del Teorema de Pitágoras y Thales con metodologías TIC y tradicional en estudiantes del grado noveno de la I.E. Yarumal y Bulgaria
Authors: Miranda López, Elizabeth
Miranda López, Gustavo Adolfo
Advisor: Osorio Gutiérrez, Paula Andrea
Keywords: Teorema Pitagoras
TIC
Aprendizaje
Keywords: Pythagorean Theorem
TIC
Learning
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): La presente investigación se desarrolló en el grado noveno de dos instituciones rurales de los municipios de Villahermosa y Líbano en el departamento del Tolima; basado en la aplicación de metodologías TIC y en la enseñanza tradicional para determinar los aprendizajes de los estudiantes enfocados en temas del pensamiento espacial métrico
Abstract(eng): This research was developed in the ninth grade of two rural institutions in the municipalities of Villahermosa and Libano in the department of Tolima; based on the application of ICT methodologies and traditional teaching to determine student learning focused on issues of metric spatial thinking
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3627
Appears in Collections:Licenciatura en Matemáticas y Física

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Elizabeth_Miranda_López_2021.pdfTexto Completo6.98 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons