Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3627
Title: | Estudio comparativo en la enseñanza del Teorema de Pitágoras y Thales con metodologías TIC y tradicional en estudiantes del grado noveno de la I.E. Yarumal y Bulgaria |
Authors: | Miranda López, Elizabeth Miranda López, Gustavo Adolfo |
Advisor: | Osorio Gutiérrez, Paula Andrea |
Keywords: | Teorema Pitagoras TIC Aprendizaje |
Keywords: | Pythagorean Theorem TIC Learning |
Publisher: | Universidad Católica de Manizales |
Abstract(esp): | La presente investigación se desarrolló en el grado noveno de dos instituciones rurales de los municipios de Villahermosa y Líbano en el departamento del Tolima; basado en la aplicación de metodologías TIC y en la enseñanza tradicional para determinar los aprendizajes de los estudiantes enfocados en temas del pensamiento espacial métrico |
Abstract(eng): | This research was developed in the ninth grade of two rural institutions in the municipalities of Villahermosa and Libano in the department of Tolima; based on the application of ICT methodologies and traditional teaching to determine student learning focused on issues of metric spatial thinking |
URI: | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/3627 |
Appears in Collections: | Licenciatura en Matemáticas y Física |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Elizabeth_Miranda_López_2021.pdf | Texto Completo | 6.98 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License