Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4006
Title: Lectura y formación. hacia una pedagogía literaria
Authors: Tamayo Prado, Natalia Fernanda
Advisor: Jaramillo Ocampo, Diego Armando
Keywords: Lectura
Pedagogía
Aprendizaje
Pedagogía Literaria
Keywords: Reading
Pedagogy
Learning
Literary Pedagogy
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): El presente trabajo investigativo, se desarrolla desde una mirada educativa y pedagógica. Se intenta observar, detallar, interpretar y comprender esos imaginarios sociales que los estudiantes de básica primaria tienen en torno a la lectura y a su proceso formativo; es decir, todo aquello que surge tanto desde la experiencia de la lectura como desde su imaginación, teniendo claro que estas experiencias son particulares para cada uno y, también, desde esas aspiraciones, anhelos y deseos de la lectura
Abstract(eng): The present investigative work is developed from an educational and pedagogical perspective. An attempt is made to observe, detail, interpret and understand those social imaginaries that primary school students have around reading and their formative process; that is, everything that arises both from the experience of reading and from your imagination, being clear that these experiences are particular to each one and, also, from those aspirations, desires and desires of reading
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4006
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Natalia_Fernanda_Tamayo_Prado_2022.pdfTexto Completo1.29 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons