Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4006
Title: | Lectura y formación. hacia una pedagogía literaria |
Authors: | Tamayo Prado, Natalia Fernanda |
Advisor: | Jaramillo Ocampo, Diego Armando |
Keywords: | Lectura Pedagogía Aprendizaje Pedagogía Literaria |
Keywords: | Reading Pedagogy Learning Literary Pedagogy |
Publisher: | Universidad Católica de Manizales |
Abstract(esp): | El presente trabajo investigativo, se desarrolla desde una mirada educativa y pedagógica. Se intenta observar, detallar, interpretar y comprender esos imaginarios sociales que los estudiantes de básica primaria tienen en torno a la lectura y a su proceso formativo; es decir, todo aquello que surge tanto desde la experiencia de la lectura como desde su imaginación, teniendo claro que estas experiencias son particulares para cada uno y, también, desde esas aspiraciones, anhelos y deseos de la lectura |
Abstract(eng): | The present investigative work is developed from an educational and pedagogical perspective. An attempt is made to observe, detail, interpret and understand those social imaginaries that primary school students have around reading and their formative process; that is, everything that arises both from the experience of reading and from your imagination, being clear that these experiences are particular to each one and, also, from those aspirations, desires and desires of reading |
URI: | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4006 |
Appears in Collections: | Maestría en Pedagogía |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Natalia_Fernanda_Tamayo_Prado_2022.pdf | Texto Completo | 1.29 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License