Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4048
Title: | Uso de laboratorios no convencionales para la enseñanza de la mecánica de fluidos |
Authors: | Quiroga López, Federico |
Advisor: | Parra, Paulo Andrés |
Keywords: | Laboratorio no convencional Mecánica de Fluidos Experimentación Enseñanza de la Física |
Keywords: | Unconventional Laboratory Fluid mechanics Experimentation Physics Teaching |
Publisher: | Universidad Católica de Manizales |
Abstract(esp): | La practicidad del conocimiento y la experimentación con los fenómenos físicos son la base de la estructuración de este ejercicio investigativo, donde el objetivo general hace referencia a favorecer los procesos de enseñanza-aprendizaje de la Mecánica de Fluidos utilizando laboratorios no convencionales en estudiantes de grado decimo del Instituto Técnico San Rafael, Allí se aplicarán una serie de instrumentos como estrategia de carácter cualitativo y cuantitativo donde podremos ver la efectividad en la recolección de datos y poder determinar el desempeño de los estudiantes con una categorización diseñada para la prueba pre tes y pos test |
Abstract(eng): | The practicality of knowledge and experimentation with physical phenomena are the basis of the structuring of this investigative exercise, where the general objective refers to favoring the teaching-learning processes of Fluid Mechanics using unconventional laboratories in tenth grade students. of the San Rafael Technical Institute, there a series of instruments will be applied as a qualitative and quantitative strategy where we can see the effectiveness in data collection and be able to determine the performance of the students with a categorization designed for the pre-test and post-test |
URI: | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4048 |
Appears in Collections: | Licenciatura en Matemáticas y Física |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
QuirogaLopezFederico_2022_LMYF.TG.pdf | Texto Completo | 4.52 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License