Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4049
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Osorio Gutiérrez, Paula Andrea | - |
dc.contributor.author | Pérez Guevara, Yuridis | - |
dc.date.accessioned | 2023-04-04T16:24:43Z | - |
dc.date.available | 2023-04-04T16:24:43Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4049 | - |
dc.description.abstract | Sin duda alguna las matemáticas siempre han sido percibidas como aburridas y difíciles es por ello que la presente investigación parte de la pregunta ¿Cómo diseñar una estrategia didáctica que facilite la transición de la aritmética al álgebra mediante la argumentación matemática a estudiantes de grado octavo de la I. E. San Lucas – sede principal?, ésta tuvo como objetivo diseñar una estrategia didáctica que permitió facilitar la transición de la aritmética al álgebra mediante la argumentación matemática a estudiantes | spa |
dc.format.extent | 106 Päginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | spa |
dc.source | Universidad Católica de Manizales | spa |
dc.source | RI-UCM | spa |
dc.title | Los comics: herramienta didáctica para la enseñanza del álgebra | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Educación | spa |
dc.rights.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
thesis.degree.discipline | Facultad de Educación. Licenciatura en Matemáticas y Física | spa |
thesis.degree.grantor | Universidad Católica de Manizales | spa |
thesis.degree.name | Licenciado en Matemáticas y Física | spa |
dc.description.abstracteng | Without a doubt, mathematics has always been perceived as boring and difficult, which is why this research starts from the question: How to design a didactic strategy that facilitates the transition from arithmetic to algebra through mathematical argumentation for eighth grade students of the I. E. San Lucas - headquarters?, this had the objective of designing a didactic strategy that allowed facilitating the transition from arithmetic to algebra through mathematical argumentation to students | spa |
dc.publisher.place | Manizales | spa |
dc.rights.creativecommons | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | spa |
dc.subject.keyword | Algebra | spa |
dc.subject.keyword | Arithmetic | spa |
dc.subject.keyword | Transition | spa |
dc.subject.keyword | Learning | spa |
dc.subject.proposal | Álgebra | spa |
dc.subject.proposal | Aritmética | spa |
dc.subject.proposal | Transición | spa |
dc.subject.proposal | Aprendizaje | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/monograph | spa |
dc.type.hasversion | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado | spa |
Appears in Collections: | Licenciatura en Matemáticas y Física |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PerezGuevaraYuridis_2022_LMYF.TG.pdf | Texto Completo | 2.67 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License