Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4049
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOsorio Gutiérrez, Paula Andrea-
dc.contributor.authorPérez Guevara, Yuridis-
dc.date.accessioned2023-04-04T16:24:43Z-
dc.date.available2023-04-04T16:24:43Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4049-
dc.description.abstractSin duda alguna las matemáticas siempre han sido percibidas como aburridas y difíciles es por ello que la presente investigación parte de la pregunta ¿Cómo diseñar una estrategia didáctica que facilite la transición de la aritmética al álgebra mediante la argumentación matemática a estudiantes de grado octavo de la I. E. San Lucas – sede principal?, ésta tuvo como objetivo diseñar una estrategia didáctica que permitió facilitar la transición de la aritmética al álgebra mediante la argumentación matemática a estudiantesspa
dc.format.extent106 Päginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/spa
dc.sourceUniversidad Católica de Manizalesspa
dc.sourceRI-UCMspa
dc.titleLos comics: herramienta didáctica para la enseñanza del álgebraspa
dc.publisher.facultyFacultad de Educaciónspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
thesis.degree.disciplineFacultad de Educación. Licenciatura en Matemáticas y Físicaspa
thesis.degree.grantorUniversidad Católica de Manizalesspa
thesis.degree.nameLicenciado en Matemáticas y Físicaspa
dc.description.abstractengWithout a doubt, mathematics has always been perceived as boring and difficult, which is why this research starts from the question: How to design a didactic strategy that facilitates the transition from arithmetic to algebra through mathematical argumentation for eighth grade students of the I. E. San Lucas - headquarters?, this had the objective of designing a didactic strategy that allowed facilitating the transition from arithmetic to algebra through mathematical argumentation to studentsspa
dc.publisher.placeManizalesspa
dc.rights.creativecommonshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.subject.keywordAlgebraspa
dc.subject.keywordArithmeticspa
dc.subject.keywordTransitionspa
dc.subject.keywordLearningspa
dc.subject.proposalÁlgebraspa
dc.subject.proposalAritméticaspa
dc.subject.proposalTransiciónspa
dc.subject.proposalAprendizajespa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/monographspa
dc.type.hasversionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccespa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregradospa
Appears in Collections:Licenciatura en Matemáticas y Física

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PerezGuevaraYuridis_2022_LMYF.TG.pdfTexto Completo2.67 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons