Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4049
Title: | Los comics: herramienta didáctica para la enseñanza del álgebra |
Authors: | Pérez Guevara, Yuridis |
Advisor: | Osorio Gutiérrez, Paula Andrea |
Keywords: | Álgebra Aritmética Transición Aprendizaje |
Keywords: | Algebra Arithmetic Transition Learning |
Publisher: | Universidad Católica de Manizales |
Abstract(esp): | Sin duda alguna las matemáticas siempre han sido percibidas como aburridas y difíciles es por ello que la presente investigación parte de la pregunta ¿Cómo diseñar una estrategia didáctica que facilite la transición de la aritmética al álgebra mediante la argumentación matemática a estudiantes de grado octavo de la I. E. San Lucas – sede principal?, ésta tuvo como objetivo diseñar una estrategia didáctica que permitió facilitar la transición de la aritmética al álgebra mediante la argumentación matemática a estudiantes |
Abstract(eng): | Without a doubt, mathematics has always been perceived as boring and difficult, which is why this research starts from the question: How to design a didactic strategy that facilitates the transition from arithmetic to algebra through mathematical argumentation for eighth grade students of the I. E. San Lucas - headquarters?, this had the objective of designing a didactic strategy that allowed facilitating the transition from arithmetic to algebra through mathematical argumentation to students |
URI: | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4049 |
Appears in Collections: | Licenciatura en Matemáticas y Física |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PerezGuevaraYuridis_2022_LMYF.TG.pdf | Texto Completo | 2.67 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License