Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4112
Title: La Gerencia Educativa en el marco de las teorías del Desarrollo Humano en América Latina
Authors: Pérez Cardona, Ramon Antonio
Advisor: Burgos Laiton, Sandra Bibiana
Keywords: Desarrollo humano
Gerencia educativa
Keywords: Human development
Educational management
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): El concepto de desarrollo supone en sí mismo progreso. No obstante, la evolución de esta acepción transitó desde los modelos de crecimiento económico hasta los de desarrollo humano. Este último más incluyente para América Latina. Cualquiera sea la mirada de desarrollo, la educación y sus formas de administrarse, serán siempre un indicador de vanguardia. La historicidad de la Gerencia Educativa no es ajena a estos paradigmas y por ello, se observa que fue influenciada por las teorías del desarrollo estructura- lista, la teoría de desarrollo de la dependencia, el neoestructuralismo, la globalización y el creci- miento sostenible a escala humana
Abstract(eng): The concept of development itself supposes progress. However, the evolution of this meaning went from models of economic growth to those of human development. The latter more inclusive for Latin America. Whatever the perspective of development, education and its forms of administration will always be a vanguard indicator. The historicity of Educational Management is not alien to these paradigms and therefore, it is observed that it was influenced by the theories of structuralist development, the theory of dependency development, neostructuralism, globalization and sustainable growth through human scale
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4112
Appears in Collections:Especialización en Gerencia Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RamonAntonioPerez Cardona_EGE_2022.pdfTexto Completo593.74 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons