Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4344
Title: Planeación estratégica de lineamientos para el seguimiento y evaluación de resultados de aprendizaje
Authors: Flórez Llano, Sindy Paola
Advisor: López Trujillo, Ángel Andrés
Keywords: Investigación-acción
Resultados de Aprendizaje
Gestión Curricular
Estrategias gerenciales
Keywords: Action Research
Learning Outcomes
Curriculum Management
Management Strategies
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): Este proyecto de desarrollo se basó en un método de investigación-acción, motivado por el interés de establecer un marco integral de evaluación y seguimiento de los Resultados de Aprendizaje en la Institución de Educación Superior IES CINOC, a través de la implementación de estrategias gerenciales y directrices, que permita evidenciar, medir y mejorar de manera continua los logros educativos, promoviendo la política de Gestión Curricular y Resultados de Aprendizaje, dando cumplimiento a requisitos establecidos por el decreto 1330 de 2019, en relación con aspectos curriculares y mecanismos de evaluación de resultados de aprendizaje para optar a Registros Calificados
Abstract(eng): This development project was based on an action-research method, motivated by the interest of establishing a comprehensive framework for evaluation and monitoring of Learning Outcomes in the Higher Education Institution IES CINOC, through the implementation of management strategies and guidelines, which allows to evidence, measure and continuously improve educational achievements, promoting the policy of Curricular Management and Learning Outcomes, complying with requirements established by Decree 1330 of 2019, in relation to curricular aspects and mechanisms of evaluation of learning outcomes to qualify for Qualified Registrations.
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4344
Appears in Collections:Especialización en Gerencia Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FlorezLlanoSindyPaola_2024_EGE.TG.pdfTexto Completo4.41 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons