Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4045
Title: Estrategia didáctica para fortalecer el aprendizaje del pensamiento aleatorio a estudiantes de grado quinto de la I.E. Boyacá
Authors: Morales Cruz, Luisa Fernanda
Guevara Montoya, Martha Lucia
Advisor: Osorio Gutiérrez, Paula Andrea
Keywords: Enseñanza de la estadística
TIC
Motivación
Aprendizaje activo
Keywords: Teaching Statistics
Tic
Motivation
Active Learning
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): La propuesta de investigación tiene como objetivo implementar una estrategia didáctica que fortalezca el aprendizaje del pensamiento aleatorio, teniendo en cuenta los lineamientos curriculares orientados desde el Ministerio de Educación Nacional, el desarrollo de competencias que permita al estudiante entender situaciones en contexto reales de la recolección y análisis de datos. La idea nace debido al poco rendimiento académico y al bajo resultado en las pruebas saber 5° en el área de las matemáticas de la Institución Educativa Boyacá
Abstract(eng): The research proposal aims to implement a didactic strategy that strengthens the learning of random thinking, taking into account the curricular guidelines oriented from the Ministry of National Education, the development of skills that allow the student to understand situations in real context of the collection and analysis of data. The idea was born due to the low academic performance and the low result in the tests to know 5th in the area of mathematics of the Boyacá Educational Institution, for which a strategy and methods are proposed that influence the learning of the students, including tools manipulable and technological that strengthen the processes of random thought. The research is qualitative
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4045
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Luisa_Fernanda_Morales_Cruz_2022.pdfTexto Completo2.22 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons