Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4049
Title: Los comics: herramienta didáctica para la enseñanza del álgebra
Authors: Pérez Guevara, Yuridis
Advisor: Osorio Gutiérrez, Paula Andrea
Keywords: Álgebra
Aritmética
Transición
Aprendizaje
Keywords: Algebra
Arithmetic
Transition
Learning
Publisher: Universidad Católica de Manizales
Abstract(esp): Sin duda alguna las matemáticas siempre han sido percibidas como aburridas y difíciles es por ello que la presente investigación parte de la pregunta ¿Cómo diseñar una estrategia didáctica que facilite la transición de la aritmética al álgebra mediante la argumentación matemática a estudiantes de grado octavo de la I. E. San Lucas – sede principal?, ésta tuvo como objetivo diseñar una estrategia didáctica que permitió facilitar la transición de la aritmética al álgebra mediante la argumentación matemática a estudiantes
Abstract(eng): Without a doubt, mathematics has always been perceived as boring and difficult, which is why this research starts from the question: How to design a didactic strategy that facilitates the transition from arithmetic to algebra through mathematical argumentation for eighth grade students of the I. E. San Lucas - headquarters?, this had the objective of designing a didactic strategy that allowed facilitating the transition from arithmetic to algebra through mathematical argumentation to students
URI: https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4049
Appears in Collections:Licenciatura en Matemáticas y Física

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PerezGuevaraYuridis_2022_LMYF.TG.pdfTexto Completo2.67 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons