Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4108
Title: | Estrategias gerenciales y didácticas para minimizar la deserción de la escuela de formación artística y cultural bajo la modalidad en artes plásticas, en la vereda las Huacas, del Municipio de Popayán – Cauca |
Authors: | Daza Gómez, Hernán Darío Palechor Bolaños, Derly Rocio |
Advisor: | Soriano Marín, Jorlen Ancizar |
Keywords: | Didáctica Escuelas de arte Educación Artes-Estudio y enseñanza |
Keywords: | Didactics Art schools Education Arts-Study and Teaching |
Publisher: | Universidad Católica de Manizales |
Abstract(esp): | La escuela de formación artística y cultural busca promover la importancia del reconocimiento del ser humano frente al arte y sus diferentes manifestaciones artísticas, las cuales se pueden encontrar dentro del municipio, generando una constante participación e interacción con las comunidades, y si bien es cierto, que busca una mejora en el constructo social, es importante mencionar que este proceso debe contar con estrategias gerenciales y didácticas para que la escuela de formación artística y cultural tenga una trascendencia y continuidad en la población |
Abstract(eng): | The artistic and cultural training school seeks to promote the importance of recognizing the human being in the face of art and its different artistic manifestations, which can be found within the municipality, generating constant participation and interaction with the communities, and although it is true, that seeks an improvement in the social construct, it is important to mention that this process must have managerial and didactic strategies so that the artistic and cultural training school has transcendence and continuity in the population |
URI: | https://repositorio.ucm.edu.co/handle/10839/4108 |
Appears in Collections: | Especialización en Gerencia Educativa |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DazaGómezHernánDarío_2023_ESPEGED.TG.pdf | Texto Completo | 6.08 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License